GLAD træning

GLAD TRÆNING – MÅLRETTET OG SPECIFIK TRÆNING TIL KNÆ OG HOFTE ARTROSE

(slidgigt)

Hvad er GLA:D?
GLA:D er et specifikt uddannelses- og træningstilbud til alle med symptomer på artrose (slidgigt) i knæ- eller hofteled.  Formålet er gennem specifik træning og tilegnet viden at reducere smerte, forbedre funktionen og herigennem lette dagligdagen og undgå eller udsætte en operation.

Patientundervisningen er et vigtigt element, hvor man lærer om artrosens kendetegn, risikofaktorer, symptomer, behandlingsmuligheder, træning og fysisk aktivitet, smertehåndtering, hjælp til selvhjælp m.m.

Træningen tilpasses den enkelte og foregår under fysioterapeutisk vejledning i minimum 6 uger.

Holdtræning anbefales, da dette har vist dobbelt så god effekt som selvtræning, men selvtræning er også en mulighed.
Efter endt forløb fortsættes træningen på egen hånd
fx i hjemmet.
Læger kan henvise til GLA:D eller du kan selv tage kontakt til en GLA:D-enhed.

NÆSTE LEDIGE HOLD STARTER mandag d. 21 oktober 2019.

Skynd dig at kontakte os til en forundersøgelse, som skal være foretaget inden 15 oktober.

GLAD-FORLØBETS OPBYGNING

Mette

Kontakt os i dag og hør mere om klinikken!

Asnæs Fysioterapi & Træning
Vestervangen 52
4550 Asnæs

Åbningstider:
Mandag-Fredag: Kl. 8-18.00
Telefontid: Mandag-Torsdag kl. 8-15 og Fredag kl.8-14.

OBS Ved aflysning af aftale bedes I kontakte os telefonisk på 59 65 20 51 - aflysning bliver ikke accepteret via denne kontaktformular